دانلود پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی) در ۷۵ اسلاید قابل ویرایش

دانلود پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی) در ۷۵ اسلاید قابل ویرایش

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 1550 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۶ آبان ۱۳۹۷

به روز رسانی در: ۳۰ تیر ۱۴۰۲

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی)
دانلود پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی)

دانلود پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی) در ۷۵ اسلاید که قابل ویرایش هم می باشد.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی) چندتا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید پنجم

 

فرهنگ و هنر                        

به گواهی تاریخ، این سرزمین همواره خاستــگاه دانشمنــدان ، اندیشــه ورزان و هنرورانی بوده که نام هر یک از آنان بر تارک فرهنگ ایران اسلامی درخشنده است. بزرگان و نام آورانی همچون : ابوعبدا… قزوینی، ابومحمد عبدا… بن عمران بن شاپور، داودبن سلیمان بن غازی، ابوغانم خادم ، احمدبن ابراهیم قزوینی، – از یاران ائمه اطهار و محدثین موثق شیعی- ابن ماجه – محدث بزرگ اهل سنت و گردآورنده سنن – عبدالجلیل قزوینی، امام الدین رافعی، زکــریا بــن محـمدقزوینی، حمدا… مستوفی، عبیدزاکانی ، نجم الدین کاتبی، شرف جهان قزوینی، ملا خلیلا، آقارضی، واعظ، سالک، وحید،آصف، میرعماد، ملک محمد، عماد الکتاب، شهید ثالث، علامه دهخدا، سید اشرف الدین حسینی( نسیم شمال)، عارف، ملا آقا حکمی، سید موسی زرآبادی، شیخ مجتبی قزوینی، علامه رفیعی، شهید رجایی، سرلشگر بابایی و … که طلایه داران خرد و روشنایی و پاسداران حریم فرهنگ و پارسایی اند.

آوازه مکاتب و مدارس فلسفی، فقهی، عرفانی و هنری قزوین در سده های مختلف، اقالیم گوناگون را درنوردیده و جویندگان معارف را به سوی خود کشانده است.

حضور بزرگانی همچون صاحب بن عباد و امام احمد غزالی، خواجه نصیر طوسـی ، امیــرمــعزّی ،قــطب الدین شیــرازی، شیــخ بـهائی، میرداماد، ملاصدرا، فیض کاشانی، سید جمال الدین اسد آبادی، میرزای شیرازی و … نشان از اعتبار حوزه های علمی ـ فرهنگی قزوین دارد.

هم اینک نیز استقرار دانشگاه بزرگ و بین المللی امام خمینی ( ره)، علوم پزشکی، کار، پیام نور، آزاد و مجتمع های آموزشی دیگر مهر تاییدی بر شایستگی ها و توانایی های فرهنگی این خطّه از ایران عزیز است.

دانلود پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی)
دانلود پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی)

محتوای اسلاید ششم

 

پیشینه تاریخی

   کاوش ها و یافته های باستان شناسی در دشت قزوین، نشانگر مرحله یکجانشینی و کشاورزی در هزاره هفتم قبل از میلاد و برخورداری ساکنان آن از صنایع اولیه و نظام اجتماعی است. منازل مسکونی ، معبد ، کارگاه های صنعتی ، اشیای زینتی ، مجسمه ها ، انبارهای غلات و… از تمدن دیر پای مردمان این ناحیه در هزاران سال پیش حکایت دارند .

قزوین را در نوشته های قدیم اروپاییان شهر باستانی ” آرساس ” یا ” آرساسیا ” و در تاریخ یونان شهر قدیمی ” راژیا ” نامیده اند . قرار گرفتن آن بر سر راه ” جاده ابریشم ” سرنوشت قزوین را با فراز و فرودهای تلخ و شیرین گره زده است.

منطقه کاسپین که از روزگاران پیشین،سرزمینی آباد و پرجمعیت بود، در زمان ساسانی رونقی دیگر یافت و با بنای شهرستان شاپوری- که آن را شادشاپور نیز می خواندند – چهره ای متفاوت پیدا کرد و به خاطر موقعیت ویژه اش، پذیرای نظامیان و جنگاوران سلحشور هم شد و از قلعه و برج و بارویی مستحکم برخوردار گشت.

روند شهرسازی و گسترش مناطق مسکونی در قزوین، پس از ورود اسلام به این سرزمین در سال ۲۴ هجری شتابی دو چندان گرفت و در مدتی کوتاه به عنوان “ باب الجنه” یا “ دروازه بهشت” نامیده شد.

به روایت بلاذری در فتوح البلدان سعیدبن عاص بن امیه در سالهای پیش از ۳۵ هجری قزوین را “ شهری استوار و آباد” می کند و ورود چهار هزار تن از مسلمانان به فرماندهی ربیع بن خثیم در سال ۳۶ هجری با فرمان امیرالمومنین علی(ع) سیمای قزوین را دگرگون می سازد.

اقدام محمدبن سنان عجلی در حدود سال ۹۰ هجری گام بزرگ دیگری در توسعه شهر محسوب می شود و زمینه ساز ساخت دو شهرک مهم “ مبارکیه و مدینه موسی “ در کنار شهر کهن قزوین در سالهای پیش از ۱۶۹ هجری می گردد.

به دنبال سفر هارون الرشید در سال ۱۹۲ هجری به ایران و مشاهده پاکبازی مردمان شهر، به دستور وی مسجد جامع عتیق قزوین بنا شده، بارویی گرداگرد شهرک های اقماری پیرامون قزوین کشیده می شود و چنان که ابن فقیه همدانی و رافعی گزارش کرده اند، کلان شهر قزوین شکل می گیرد.

وسعت شهر قزوین در سال ۲۵۳ هجری را می توان از روایت تاریخ گزیده دریافت که پس از برکشیدن حصار شهر توسط موسی بن بوقا، دارای دویست و شش برج و هفت دروازه بوده است.

تعمیر باروی شهر در سال ۳۷۳ هجری به وسیله صاحب بن عباد – وزیر دانشمند آل بویه – و بنای صاحب آباد در شمال شرقی شهر، بازسازی آن در سال ۴۱۱ توسط امیر شریف ابوعلی جعفری، اقدامات گسترده عمرانی امیر خمارتاش عمادی در دهه نخستین سده ششم و ساخت باروی تازه ای از آجر به سال ۵۲۷ نشان از توسعه دائمی شهر دارد .

دانلود پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی)
دانلود پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی)

نمای کلی از اسلایدها

دانلود پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی)
دانلود پاورپوینت سعدالسلطنه (گرمابه رضوی)

توجه : لینک دانلود پس از خرید برای شما نمایان شده و به ایمیل وارد شده نیز ارسال خواهد شد.

راهنمای خرید اینترنتی

 

 

 

لینک های جذاب
قبولی در کنکور(پزشکی، حقوق، مهندسی،آزمون نمونه و تیزهوشان) با کنکور پلاس(فوق حرفه ای)
کسب درآمد ۶۵۰میلیون تومانی در یک روز کاملا تست شده(تعجب نکنید! بخوانید)

پاسخ دهید