دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت

دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت

دسته بندی: -

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 1940 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

به روز رسانی در: ۳۱ تیر ۱۴۰۲

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت
دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت

دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت ، نوشته تیموتی جِی. ترال – میچل جِی. پرینستِین در ۲۵ اسلاید که قابل ویرایش هم می باشد.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس چندتا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید دوم

از اواسط قرن بیستم به بعد، موجی از درمان هایی که در آن واحد بیش از یک نفر را درمان میکردند و روی روابط و نظام روابط متمرکز بودند، به راه افتاد. گروه درمانی، اولین درمان جمعی بود و کمی پس از آن زوجدرمانی و خانواده درمانی وارد صحنه شدند. دهۀ ۱۹۶۰ نیز شاهد جنبش خودیاری و روانشناسی اجتماع نگر بود که بر لزوم درمان اختلالات در محلات و مداخله در نظام های اجتماعی بزرگتر برای پیشگیری از اختلالات روانی یا وخیم تر شدن آنها تأکید میکرد.

 گروه درمانگرها و خانواده درمانگرها معتقدند که چون اکثر مشکلات در یک چهارچوب اجتماعی پیش می آیند و تداوم می یابند؛ احتمال زیادی دارد که مشکلات هیجانی و رفتاری فعلی تحت تأثیر بدکاری میان فردی قبلی باشند؛ اختلاف زناشویی نیز بین دو نفر بوجود می آید نه یک نفر. از طرفی خانواده درمانی و گروه درمانی درمان های سودمندتری هستند. آنها می گویند این درمان ها مقرون به صرفه ترند. درمان انفرادی بیماران جوابگوی نیازهای روانی جامعه نیست. بسیاری از شرکت های بیمه نیز به دلیل مشکلات اقتصادی دنبال درمان های روانی کارآمدتر و کم هزینه ترند، بنابراین خانواده درمانی و زوج درمانی و گروه درمانی ضرورت دارند.

 یکی از قدیمیترین موارد استفاده از روشهای گروهی، کارهای جوزف اچ. پرات روی بیماران مسلول در سال ۱۹۰۵ است. از شخصیت های برجسته در جنبش گروهی، جی ال مورنو بود که در اوایل دهه ۱۹۰۰ برخی روشهای گروهی را در وین ابداع کرد و در سال ۱۹۲۵ نمایش روانی را به آمریکا معرفی کرد. وی همچنین از اصطلاح گروه درمانی استفاده کرد. تریگنت بارو، روان کاوی بود که برای توصیف روشهایش از اصطلاح تحلیل گروهی استفاده میکرد. اسلاوسون در دهه ۱۹۳۰ بیماران نوجوان را تشویق میکرد به کمک بازی کنترل شده، مشکلات خود را بررسی کنند. روشهای او بر مفاهیم روان کاوانه مبتنی بودند. روشهای گروهی به طور واقعی پس از جنگ جهانی دوم وارد صحنه شدند. دلیل این امر نیز شمار زیاد بازماندگان جنگ که نیاز به مشاوره و درمان داشتند و محدودیت امکانات سازمانی و بیمارستانی بود.

دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت ، نوشته تیموتی جِی. ترال – میچل جِی. پرینستِین
دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت ، نوشته تیموتی جِی. ترال – میچل جِی. پرینستِین

محتوای اسلاید سوم

رویکردهای گروه درمانی group therapy

۱- گروه درمانی روانکاوانه (psychotherapy group psychoanalytic)

اکثر گروه درمانی های روانکاوانه اصولاً درمان روان کاوانه ای هستند که در گروه انجام میشوند. اگر چه این نوع درمان با روان درمانی انفرادی تفاوت بارزی دارد مثلاً در تعداد انتقالها، انتقال درمانگرـ بیمار و تأثیرات اعضا بر یکدیگر) ولی همچنان بر پدیدهایی چون تداعی آزاد، انتقال، تفسیر مقاومت و مداقه تأکید می شود. هرچند به سختی می توانیم بگوییم که در این نوع درمان، فرآینده ای گروهی وجود ندارد ولی نقش آنها نسبت به فرآینده ای فردی در درجه دوم اهمیت است. در گروه درمانی روان کاوانه گروه ابزاری است که فرد از آن طریق نیروهای ناهشیار و دفاع های ناهشیارش را ابراز میدارد و در نهایت آنها را می شناسد و از این طریق به سطح بالاتری از سازگاری می رسد.

در گروه درمانی برخلاف روان درمانی انفرادی میتوانیم تحلیل عمیق تری انجام بدهیم چون افراد به گروه متمایل می شوند و تحمل اضطراب شان بیشتر می شود. بیماران در مورد احساسات خویش راجع به یکدیگر تداعی آزاد میکنند، خواب های خود را گزارش می دهند و مقاومت و احساسات انتقالی خویش در مورد درمانگر و یکدیگر را تحلیل میکنند. یکی از انواع گروه درمانی روان کاوانه گروه درمانی ولف(۱۹۷۵ (است. گروه های درمانی ولف معمولاً ۸ تا ۱۰ عضو دارند (تعداد زنها و مردها برابرند). گروه هفتهای سه مرتبه تشکیل جلسه می دهد و هر جلسه ۹۰ دقیقه طول میکشد.

 پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت ، نوشته تیموتی جِی. ترال – میچل جِی. پرینستِین
پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت ، نوشته تیموتی جِی. ترال – میچل جِی. پرینستِین

نمای کلی از اسلایدها

پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت
پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت

توجه : لینک دانلود پس از خرید برای شما نمایان شده و به ایمیل وارد شده نیز ارسال خواهد شد.

راهنمای خرید اینترنتی

 

 

 

 

 

 

 

دانلود رایگان فیلم کامل: سیستم‌ سازی کسب‌ و‌ کار

دانلود رایگان : کتاب الکترونیکی استودیوی جیبی + ویدیوهای آموزشی مکمل

قانون دو دقیقه در انجام کارها

حل مسئله در هفت گام

۷ دلیل ثروتمند نشدن افراد

۳ گام‌ کوچک برای موفقیت‌های بزرگ

۷ ویژگی افراد مثبت

۱۵ راه حفظ انگیزه شخصی

۴ تله روحی در مسیر موفقیت

چگونه با کمتر از یک میلیون تومان یک سایت پولساز داشته باشیم؟

۷ دلیل تعلل در کارها

هفت کلید برای داشتن شخصیت مثبت

۶ نکته برای افزایش کارایی خواندن

۱۵ دلیل عمده شکست و ناکامی

گام‌های عملی برای دست‌یابی به رویاهایتان

چگونه هفته‌ای سرشار از انرژی را شروع کنیم؟

۱۲ اصل مفید و مختصر موفقیت!

۵ عامل اصلی ایجاد احساسات منفی

مصاحبه سی‌ان‌ان مانی درباره کتاب «تبدیل رویا به ثروت»

آموزش کامل کار با وردپرس – طراحی سایت بدون برنامه نویسی

آموزش کامل گوگل وبمستر تولز (سرچ کنسول گوگل)

 

پاسخ دهید