دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی اجتماعی یوسف کریمی

دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی اجتماعی یوسف کریمی

دسته بندی:

قیمت: 51000 تومان

تعداد نمایش: 799 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱۴ آبان ۱۴۰۰

به روز رسانی در: ۷ اسفند ۱۴۰۰

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب روان شناسی اجتماعی یوسف کریمی
دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی اجتماعی یوسف کریمی

دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی اجتماعی نظریه ها مفاهیم و کاربردها دکتر یوسف کریمی در ۵۱ اسلاید که قابل ویرایش هم می باشد.

عنوان فصل سوم : رفتار در گروهها

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی اجتماعی نظریه ها مفاهیم و کاربردها دکتر یوسف کریمیر چندتا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید دوم

پیش سازمان دهنده

در مقدمه کتاب و در معرفی روان شناسی اجتماعی گفتیم که گروه بر رفتار فرد تاثیر تعیین کننده دارد. اشاره کردیم که فرد در گروه شخصیت دیگری پیدا می کند که با شخصیت او وقتی تنهاست متفاوت است. به عنوان مثال، تحقیقات جدید نشان دهنده آن است که برخلاف تصور عمومی که معتقدند تصمیم های گروهی محافظه کارانه تر و عاقلانه تر است، گروهها تصمیمهای افراطی تر می گیرند. معنی این عبارت، آن است که مثلا اگر از هیئت داوران بخواهیم که به طور انفرادی نظر خود را در مورد محکومیت یک متهم اعلام کنند، تصمیم آنان معتدل تر خواهد بود تا وقتی از آنان خواسته شود که به طور گروهی تصمیم بگیرند. این نوع تصمیم گیری که در روانشناسی اجتماعی به آن تغییر ریسکی یا مخاطره آمیز می گویند، به خوبی منعکس کننده تأثیر گروه بر تصمیمهای فردی است؛ زیرا فرد وقتی در جمع قرار می گیرد از مزایای گمنامی استفاده می کند و احساس خطر کمتری دارد تا وقتی که لازم است به تنهایی تصمیم گیری کرده، مجبور باشد مخاطرات احتمالی تصمیم خود را تحمل کند. در واقع، در درون گروه نوعی پخش شدن مسئولیت روی می دهد که فشار مسئولیت فردی را بر دول اعضای گروم تا حدودی کاهش میدهد و همین امتیاز به شخص جرأت بیشتری در گرفتن تصمیم های حادتر می بخشد .

در این فصل که هدف آموزشی کلی آن، آشنایی با مفهوم گروه از نظر روانشناسی اجتماعی، چگونگی شکل گیری، ویژگیها و عملکردهای آن است پس از شرح مفهوم گروه و چگونگی تأثیر تسهیل کننده و یا بازدارنده آن بر رفتار فرد، به توضیح صفات و ویژگیهای گروه و نقش هر یک بر نحوه عملکرد آن می پردازیم. در پایان به معرفی چند گروه ویژه که امروزه مورد توجه خاص مردم نقاط مختلف جهان قرار گرفته اند، دست میزنیم. برای دستیابی به هدف آموزشی کلی فصل، شما باید به هدفهای آموزشی جزیی زیر نایل شوید، یعنی، باید بتوانید فعالیتهای زیر را انجام دهید :

پاورپوینت فصل سوم کتاب روان شناسی اجتماعی یوسف کریمی
پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی اجتماعی یوسف کریمی

نمای کلی از اسلایدها

پاورپوینت فصل سوم کتاب روان شناسی اجتماعی یوسف کریمی
پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی اجتماعی یوسف کریمی

توجه : لینک دانلود پس از خرید برای شما نمایان شده و به ایمیل وارد شده نیز ارسال خواهد شد.

راهنمای خرید اینترنتی

 

 

 

پاسخ دهید