دانلود پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی در ۳۰ اسلاید قابل ویرایش

دانلود پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی در ۳۰ اسلاید قابل ویرایش

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 2694 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱۵ آبان ۱۳۹۷

به روز رسانی در: ۳۰ تیر ۱۴۰۲

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی
دانلود پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی

دانلود پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی در ۳۰ اسلاید که قابل ویرایش هم می باشد.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی چندتا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید سوم


مقدمه

      فقر زمینه و بستر مناسبی برای پیدایش بسیاری از انحرافات است. بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، فقر نه تنها بر کردار و رفتار افراد فقیر تأثیر منفی دارد، بلکه حتی بنیان های فکری و اعتقادی آنان را نیز مضطرب و لرزان می سازد; چراکه کسب درجات بالای ایمان نیازمند شناخت قوی و خرد دینی است. کسب این امتیازات نیازمند فرصت ها، وسایل و امکاناتی است که در شرایط عادی، فقرا از داشتن این امکانات در حد مطلوب محرومند. هرچند این ارتباط مطلق نیست و اغنیا هم دچار انحراف از نوع دیگر می شوند، اما زمینه و بستر در شرایط فقر برای انحراف مساعدتر است.
تأثیر ویرانگر فقر بر رفتار فقیر به دلیل تحقیر، برچسب کجروی و بیگانگی نسبت به آداب و رسوم پذیرفته شده در جامعه می باشد. علاوه بر این، افراد محروم در بسیاری موارد امکانات، وسایل و فرصت های موردنیاز برای نیل به اهداف مشروع اجتماعی را در اختیار ندارند. این بدان معنا نیست که انحرافات در فقرا و فقیران خلاصه گردد، بلکه نوع، انگیزه، علل انحراف و کجروی ثروتمندان با فقرا تفاوت دارد; حتی کجروی ثروتمندان نسبت به نوع انحراف و کجروی فقرا زیان آورتر و ویرانگرانه تر می باشد.
از سنخ شناسی انحرافات و کجروی فقرا معلوم می شود که کجروی آنان یا برای تأمین معیشت و یا ناشی از حقارت و ضعف اعتماد به نفس می باشد. از این رو، به هر میزانی که این دو مشکل برطرف شود، به همان میزان احتمال انحراف فقرا نیز کمتر خواهد شد

دانلود پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی
دانلود پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی

محتوای اسلاید چهارم

سر منشآ فقر و نداری

همواره در طول تاریخ بهره مندی از امکانات مادی برای بشر مهم و حیاتی بوده است. گاهی برای به دست آوردن منابع ارزشمند و کمیاب، کشمکش هایی بین انسان ها شکل گرفته است. به موازات افزایش جمعیت، کشمکش و تعارض برای تسلط بر منابع ارزشمند نیز فزونی یافت. در این میان، برخی به دلایلی همچون کمبود منابع و امکانات و وجود تزاحم در تقاضاهای مردمان، عقب مانده و دچار فقر و محرومیت گردیدند. در حالی که عده ای دیگر توانستند امکانات بیشتری به دست آورده، فاصله چشمگیری را با دیگران ایجاد نمایند.

هرچند فاصله اندک و بسامان در یک جامعه نه تنها مشکل جدی فرا راه جامعه نخواهد نهاد، که فوایدی نیز دارد; اما اگر این فاصله زیاد گردد، تبعات و نمودهای دردناکی را در سطح جامعه خواهد داشت. این مشکل در صورتی پیچیده تر خواهد شد که معنای «نداری» در جامعه تغییر کرده و از فقدان امکانات ضروری زندگی، به فقدان هر آن چیزی که طبقه مرفّه جامعه در اختیار دارند تبدیل گردد. این تغییر زمانی پدید می آید که وسایل لوکس و تجمّلاتی برای ثروتمندان به وسیله تفاخر تبدیل شود; امری که امروزه به کمک گسترش ارتباطات و تبلیغات وسیع رسانه های جمعی از مدها و وسایل فاخر و افزایش وسایل لوکس و قیمتی در جهان، عملی گردیده است. در این وضعیت، به مرور زمان، احساس محرومیت و نداری کسانی را که از امکانات اولیه برخوردار هستند، اما امکانات طبقه مرفّه را در اختیار ندارند، فراگرفته و به طور طبیعی احساس محرومیت کسانی که از امکانات اولیه برخوردار نیستند نیز تشدید می گردد. در نتیجه احساس حرمان و نداری، افراد تلاش می کنند از این وضعیت نجات یابند. در این حالت، اگر راه های مشروع نجات ازاین وضعیت باز باشد، فقرا به راحتی از نداری نجات خواهند یافت.

دانلود پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی
دانلود پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی

نمای کلی از اسلایدها

دانلود پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی
دانلود پاورپوینت فقر و انحرافات اجتماعی

توجه : لینک دانلود پس از خرید برای شما نمایان شده و به ایمیل وارد شده نیز ارسال خواهد شد.

راهنمای خرید اینترنتی

 

 

 

لینک های جذاب
قبولی در کنکور(پزشکی، حقوق، مهندسی،آزمون نمونه و تیزهوشان) با کنکور پلاس(فوق حرفه ای)
کسب درآمد ۶۵۰میلیون تومانی در یک روز کاملا تست شده(تعجب نکنید! بخوانید)

پاسخ دهید