دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی باقری

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی باقری

دسته بندی:

قیمت: 65000 تومان

تعداد نمایش: 3252 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

به روز رسانی در: ۴ آذر ۱۴۰۰

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول خسرو باقری
دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول خسرو باقری

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول خسرو باقری در ۹۱ اسلاید که قابل ویرایش هم می باشد.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل چهارم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول چندتا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید دوم

واژه «اصل» در همه شاخه های دانش بشری بکار می رود و در همه موارد فی الجمله معنای پایه و اساس را مبادرت میکند ولی «اصل» در هر دانشی، معنایی متناسب با آن قلمرو را خواهد داشت .برای مثال فلاسفه پیش از سقراط «اصل»  را به عنوان واقعیت بنیادین هستی و موجودات درنظر میگرفتند که به طور مثال یا آب یا آتش یا هوا و …

آن واقعیت بنیادین را شکل میداد. نزد فلاسفه مسلمان «اصل» به معنای اصیل بودن ماهیت یا وجود است. در علوم تجربی که به دنبال دست یافتن به واقعیتهای بنیادین هستی نیستند اصل به معنای مجموعه یافته هایی است که علوم به منزله قانونمندی های شناخته شده در مورد موجودات درنظر گرفته اند. ولی مراد از اصول موضوعه یک علم خاص مثل فیزیک یا روانشناسی، مجموعه قضایایی است که پیش از تکوین و برای تکوین خود آن علم لازم بوده و از علوم دیگر به عاریت گرفته میشود .«اصل» در علوم تجربی و علوم نظری به شکل قضیه ای حاوی است بیان میشود ولی در علوم کاربردی مثل علوم تربیتی به معنای «قاعده کلی» است که میتوان آنرا به منظور دستورالعمل کلی درنظر گرفت و راهنمای عمل قرار داد که تدابیر تعلیمی و تربیتی را هدایت می کنند.

در علوم کاربردی «اصل» به صورت قضیه ای بیان میشود که حاوی «باید» است. به این ترتیب میان اصل در علوم نظری و اصل در علوم کاربردی رابطه خاصی برقرار است. اصول مورد نظر در علوم کاربردی بر مبنای اصول بدست آمده در علوم نظری شکل می گیرند به عبارت دیگر اصول موجود در علوم نظری مبنای  ( مبانی ) اصول در علوم کاربردی هستند؛ چراکه در علوم نظری با کشف قانونمندی های مربوط به موجودات، اصول حاصل میشود. این اصول در علوم کاربردی به عنوان مبانی به حساب می آیند و در علوم کاربردی است که قواعد و دستورالعمل هایی در مورد ایجاد تغییر یا کنترل تغییر در مورد موجودات صادر میشود .

پاورپوینت فصل چهارم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول نوشته خسرو باقری

محتوای اسلاید سوم

از اینرو اصول تعلیم و تربیت، مجموعه قواعدی هستند که بر اساس قانونمندی های شناخته شده و اهداف تربیتی بیان می شوند. علاوه بر رابطهای که میان مبانی و اصول حاکم است، بین اصول و روشهای تربیتی نیز رابطه برقرار است. اصول و روشها از یک سنخ هستند زیرا هردو دستورالعمل اند و به ما می گویند برای رسیدن به مقصد و مقصود موردنظر چه باید بکنیم ولی اصول، به دستورالعمل های کلی و روشها به دستورالعمل های جزئی اشاره دارند .

استخراج و استنباط روشهای تربیتی از اصول تربیتی مزایایی دارد از جمله:

۱– به ضابطه مندی روشها کمک میکند ،

۲– زمینه شکوفایی ابتکار در شیوه های نوین تربیتی بوجود می آید .

در این فصل ویژگیهای عمومی انسان که بر اساس توصیف انسان در فصل اول بیان شده، مبنای تربیتی قرار میگیرد. این مبانی در مورد همه انسانها صادق اند و به شکل قضایای حاوی «است» بیان میشوند. اصول تربیتی در قالب دستورالعمل های کلی از مبانی تربیتی استخراج میشود و روشهای تربیتی در قالب دستورالعمل های جزئی به منظور ایجاد تغییرات مطلوب از اصول تربیتی بدست می آیند .

 

                         مبانی                       اصول                     روشها 

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول اثر خسرو باقری

نمای کلی از اسلایدها

پاورپوینت فصل چهارم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول اثر خسرو باقری

توجه : لینک دانلود پس از خرید برای شما نمایان شده و به ایمیل وارد شده نیز ارسال خواهد شد.

راهنمای خرید اینترنتی

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت فصل دوم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول باقری

 

دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول باقری

 

دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول باقری

دانلود پاورپوینت بخش اول کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد دوم باقری

دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول باقری

 

۲ نظر

  1. سلام ، بنده در ۲۷ شهریور پاور پوینت فصل چهارم کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی باقری را خریداری کردم وشما در همین صفحه نوشتید که ( توجه : لینک دانلود پس از خرید برای شما نمایان شده و به ایمیل وارد شده نیز ارسال خواهد شد.) اما تا به الآن دانلود آن برایم فعال نشده و به ایمیل هم ارسال نشده است .من آن را امروز نیاز داشتم.

پاسخ دهید