دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

دسته بندی:

قیمت: 50000 تومان

تعداد نمایش: 6 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۲۹ مهر ۱۴۰۳

به روز رسانی در: ۲۹ مهر ۱۴۰۳

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه در رویکردهای فلسفی ، عرفانی ، روان شناختی و جامعه شناختی دکتر داود معنوی پور در ۴۵ اسلاید که قابل ویرایش هم می باشد.

عنوان فصل پنجم : رویکرد روان شناختی به رسالت مدرسه

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل پنجم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه در رویکردهای فلسفی ، عرفانی ، روان شناختی و جامعه شناختی دکتر داود معنوی پور چندتا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید دوم

مطالعه رسالت مدرسه از دیدگاه روان شناسان دشوار است زیرا روان شناسی علمی رسالت اندیش نیست و بیشتر بر فرآیندها و روشها تأکید دارد به عبارت دیگر روان شناسی به چراییها پاسخ نمیدهد و تنها به چگونگی ها می پردازد. اما از آن جا که تمامی روان شناسان انسانهایی دارای آرمان و هدف بودهاند و غایتی در ذهن خود به عنوان عالم روان شناسی داشته اند، همانند جامعه شناسان میتوان رسالت اندیشی عالمانه آنها را شناسایی و بررسی نمود. مثلاً اگرچه ثرندایک به دنبال تبیین فرآیند یادگیری یا بررسی چگونه رخ دادن یادگیری بوده اما به عنوان یک انسان برای بسیاری از چرایی ها پاسخهایی داشته که حتی بر نحوه مطالعه چگونگی های او نیز مؤثر واقع شده است. بنابراین در بحث رسالت مدرسه از دیدگاه روان شناسان، تلاش شده تا چرایی های مدرسه رسالتها هدفها یا غایت هایی که هر روان شناس داشته از لابه لای اندیشه های او استنباط شود و سپس رسالت مدرسه از نگاه آنان بیان گردد.

روانشناسی یک نظام علمی بسیار گسترده با شاخه های تخصصی گوناگون است که اگرچه تمامی آنها در پی بیان رفتار و فرآیندهای ذهنی هستند، اما لازم است آنچه در ارتباط با مدرسه و پرورش است و روانشناسی پرورشینام دارد بررسی شود. بنابراین در اینجا منظور از دیدگاه روان شناسی روان شناسی پرورشی و یادگیری است. در روان شناسی پرورشی بیشتر به چگونگی ها پرداخته می شود و از فعالیت های مرتبط با پرورش یادگیری و آموزش به عنوان اصلی ترین آنها یاد می شوند. سیف (۱۳۸۳) به نقل از اسلاوین ۴ (۱۹۹۱)، در این باره می نویسد: از آنجا که مهمترین فعالیت های پرورش را یادگیری و آموزش تشکیل میدهند، اکنون روان شناسی پرورشی عمدتاً به مطالعۀ ویژگیهای یادگیرندگان یادگیری و آموزش می پردازد ” (ص ۳۵) سیف (۱۳۸۳) به نقل از سیفرت (۱۹۹۱)، روان شناسی پرورشی را به عنوان مطالعه چگونگی ایجاد یادگیری و این که چگونه آموزش می تواند به ایجاد یادگیری کمک کند ” (ص ۳۶)، تعریف کرده است.

پاورپوینت فصل پنجم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

نمای کلی از اسلایدها

پاورپوینت فصل پنجم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

توجه : لینک دانلود پس از خرید برای شما نمایان شده و به ایمیل وارد شده نیز ارسال خواهد شد.

راهنمای خرید اینترنتی

 

 

 

دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

 

پاسخ دهید