دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

دسته بندی:

قیمت: 50000 تومان

تعداد نمایش: 10 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۲۷ مهر ۱۴۰۳

به روز رسانی در: ۲۷ مهر ۱۴۰۳

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پوردانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه در رویکردهای فلسفی ، عرفانی ، روان شناختی و جامعه شناختی دکتر داود معنوی پور در ۴۰ اسلاید که قابل ویرایش هم می باشد.

عنوان فصل سوم : رویکرد عرفانی به رسالت مدرسه

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل سوم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه در رویکردهای فلسفی ، عرفانی ، روان شناختی و جامعه شناختی دکتر داود معنوی پور چندتا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید دوم

دیدگاه عارفانه یا صوفیانه در متون فارسی اغلب معادل یکدیگر گرفته می شوند و اگر چه هر دو آنها در یک دیدگاه قرار دارند اما نشانگر دو شاخه با روش متفاوت هستند. واژه شناسی عرفان و صوفی میتواند در روشن ساختن این امر مفید باشد. در فرهنگ (۱۳۸۱)، صوفی از ریشهٔ صوف به معنای پشم گوسفند و یا نوعی پارچه از پارچه پشمینه گرفته شده است و صوفی به کسی گفته شده که جامه پشمین بپوشد و صوفیانه نیز در معنای کسی که صوفیانه عمل میکند یا پیرو طریق صوفیان باشد به کار رفته است و عرفان نیز به معنای ،شناختن بازشناختن ،معرفت شناختن حق تعالی و معرفت حق آمده است و عارف نیز به کسی اطلاق شده است که آگاه، دانا، شکیبا و واقف به دقایق و رموز باشد بنابراین این دیدگاه را میتوان نوعی از معارف بشری دانست که دو روش صوفی گری و عرفانی را در خود دارد. اگر چه وجه شباهت های فراوانی میان آنها وجود دارد اما میتوان آنها را بر اساس ویژگی های مثبت و منفی از یکدیگر باز شناخت بهشتی و همکاران (۱۳۷۹) در این باره می نویسند:

تصوف به دو روش تجلی کرده است :

۱-  منفی که عبارت است از اعراض از دنیا و ترک علایق و انزوا گزینی و پشمینه پوشی که همان صوفی گری است

۲-  مثبت که عبارت است از سلوک و طی مراحل اخلاص و ایثار، خدمت به خلق و تربیت نفس و محبت و کسب معرفت و وصول به مقام عشق الهی (ص ۱۸۶)

پاورپوینت فصل سوم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

نمای کلی از اسلایدها

پاورپوینت فصل سوم کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

توجه : لینک دانلود پس از خرید برای شما نمایان شده و به ایمیل وارد شده نیز ارسال خواهد شد.

راهنمای خرید اینترنتی

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب فلسفه تعلیم و تربیت رسالت مدرسه دکتر داود معنوی پور

 

پاسخ دهید